fbpx

Jak twój biznes skorzysta na wprowadzeniu chatbota?

9 listopada 2018

W naszym poprzednim wpisie przedstawiliśmy najciekawsze przykłady chatbotów na świecie, które pomagają w codziennym życiu. Tym razem skupimy się na korzyściach z wprowadzenia chatbota w twojej firmie, nawet jeśli prowadzisz niewielki biznes.

Chatbot, który obniża twoje koszty

Jeśli nie do końca wiesz, czym jest chatbot, zerknij do naszego wpisu, w którym opisujemy podstawy chatbotów.

Spośród zalet wynikających z wprowadzenia w twojej chatbota można wymienić chociażby oszczędność czasu i pieniędzy. To od ciebie zależy, jakie obowiązki pracowników przejmie chatbot i które elementy pracy można przynajmniej częściowo zautomatyzować. Ale nie są to jedyne korzyści…

Dostępność – usługa chatbota dostępna na twojej stronie internetowej, osobnej podstronie lub w Messengerze dostępna jest 24/7 przez cały rok. Dzięki temu potencjalni klienci mogą wysłać swoje zapytanie w dowolnym momencie dnia i szybko uzyskać odpowiedź lub załatwić sprawę.

Niski koszt – koszt wprowadzenia chatbota jest niewspółmiernie niski do kosztów, jakie musisz ponieść przeznaczając czas pracownika na interakcję z każdym klientem, którego mógłby obsłużyć chatbot. Szczególnie, jeśli dotyczy to powtarzalnych pytań.

Zbieranie danych – chatbot może zebrać dane statystyczne dotyczące klientów, z którymi wchodzi w interakcję. Dzięki temu dostosujesz swoją strategię sprzedażową i marketingową, zobaczysz, kto najczęściej odwiedza twój biznes i kto najchętniej skorzysta z twojej oferty.

Automatyzacja procesów – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, doprowadzenie klienta do koszyka zakupowego, pomoc w doborze odpowiedniego produktu – te i wiele innych zadań da się zautomatyzować i przekazać chatbotowi.

Budowanie lojalności – wskaźnik retencji będzie wyższy, jeśli klient ma pozytywną opinię po kontakcie z marką. Jeśli zatem odpowiedzi chatbota będą skonstruowane tak, aby rozmowa była jak najbardziej naturalna, klient powróci z większym prawdopodobieństwem, a dodatkowo poleci twoją firmę swoim znajomym.

Branże, które najczęściej korzystają z chatbotów

Na chatbota najczęściej natkniesz się przeglądając strony związane z e-commerce, turystyką, handlem, ofertami pracy, obsługą klienta, zdrowiem, wiadomościami z kraju lub świata czy rozrywką. Lista może się ciągnąć, jednak wniosek z niej płynie jeden: każda branża może przynajmniej częściowo wprowadzić chatbota, który przejmie część obowiązków pracowników.

Nie masz pewności, czy chatbot jest dla ciebie? Skontaktuj się z nami, a rozwiejemy twoje wątpliwości. :) Możesz do nas napisać korzystając z zakładki Kontakt lub na fanpage’u.

W naszym poprzednim wpisie wymieniliśmy przykłady dużych firm, które z sukcesem wprowadziły chatboty. Mamy jednak dla ciebie dobrą wiadomość. Nawet, jeśli nie jesteś gigantem pokroju KLM, chatbot nadal może znacząco wpłynąć na wzrost liczby twoich klientów.

Biznes z jakiego obszaru może skorzystać na chatbotach?

Nieruchomości – jeśli prowadzisz agencję nieruchomości i posiadasz bazę mieszkań lub domów, dlaczego nie przedstawić jej w przyjaznej formie? Chatbot może przy pomocy pytań naprowadzających zaproponować klientom interesujące ich opcje, skontaktować z agentem odpowiedzialnym za nieruchomość i umówić na oglądanie mieszkania/domu. Przykład.

ada-nieruchomosci

Media regionalne lub krajowe – jeśli pracujesz w portalu informacyjnym, chatbot może służyć jako dodatkowy kanał dotarcia do czytelników. Może być skonstruowany tak, aby codziennie wysyłać świeżą porcję wiadomości dopasowaną do zainteresowań użytkowników lub proponować artykuły, które mogą się im spodobać. Na przeszkodzie stoi tylko twoja wyobraźnia! Chociaż tu też możemy pomóc. :) Przykład.

Screenshot_20181109-181509

Pensjonat/hotel/rekreacja – chcesz bezpośrednio dotrzeć do urlopowiczów? Wprowadzając chatbota możesz zaprezentować swoją ofertę, pomóc wybrać odpowiedni termin, zarezerwować pobyt i zasugerować dokupienie specjalnych pakietów, np. spa i wellness. Dodatkową korzyścią jest fakt, że użytkownik może to wszystko załatwić w kilka minut. Przykład.

Screenshot_20181109-190633

Restauracja – bar, kawiarnia, winiarnia… Klienci mają możliwość zaplanowania rezerwacji i wybrania najlepszych stolików. Wystarczy jeden chatbot, który zautomatyzuje cały proces i odciąży twoich pracowników, którzy nie będą musieli odrywać się od swoich obowiązków na dźwięk telefonu. Przykład.

Screenshot_20181109-182318

Kino i rozrywka – chatbot może zarezerwować bilet do kina, na spektakl lub koncert, a dodatkowo wyświetlić informacje o danym wydarzeniu. Jeśli użytkownik dokona rezerwacji, chatbot może również przypomnieć o zbliżającej się dacie. Dzięki temu żaden termin nie wyleci z głowy! Przykład.

Screenshot_20181109-181604

Agencja rekrutacyjna – zajmujesz się rekrutacją pracowników i masz portal z ofertami pracy? Zastanów się, ile czasu zaoszczędzisz zarówno ty, jak i potencjalni klienci, jeśli dasz im możliwość rozmowy z chatbotem. Wystarczy seria pytań pogłębiających, a użytkownik otrzyma oferty pracy dostosowane do jego kwalifikacji. Na maila lub skrzynkę komunikatora. Przykład.

Screenshot_20181109-181629


Nie wymieniliśmy twojej branży? Powiedz nam o tym, chętnie rozszerzymy listę i pokażemy ci, jak ty skorzystasz na zbudowaniu chatbota wspierającego pracę twojej firmy!